Lifestyle

Makeup and Me

IMG_0132“Make up is meant to be enjoyed, and the only ‘rule’ is that there are no rules.”

Kimileri pul koleksiyonu yapar, ben ise makyaj koleksiyonu yapıyorum. Kozmetiğe olan sevgimi ve ilgimi anlamakta güçlük çeken ve kaş kaldıran herkese verdiğim cevap bu oluyor. Görünürde makyaj dünyasına olan tutkum bir hobi. Hakkında hergün yeni birşeyler öğrendiğim, Youtube videoları izlediğim, ürünler satın almayı sevdiğim bir alan ve bana keyif veren bir aktivite. Benim gözümde bir sanat dalı.

İlgimin oldukça küçük yaşta başladığını anımsıyorum. Barbie bebeklerimi annemin malzemeleri ile palyaçoya çevirdiğim dönemi atlıyorum – zavallı bebekler. Büyüdükçe makyaj sanatına yeni bir değer biçtim. Adeta ”Sivilcemi kapatmam gerek – kapatıcıyı uzatın!” ile karışık bir oyun zamanına dönüştü. Elime ilk defa Chanel allık aldığım gün dün gibi aklımda- Love at first sight. Sadece bir maskara ve dudak nemlendiricisinin yettiği günlerimi de unutmuyorum. Bu – her konuda olduğu gibi- tamamen bir gelişim süreci. Öğrenme eğrisi kullanılan ürün çokluğu ile paralel diyebiliriz. Bu da tabiki yine tercih sebebi.

Bu işin en çok yaratıcı kısmını seviyorum. Binlerce farklı bitişin, rengin, alt tonların, kombinasyonların ve yapılarının olmasını seviyorum. Bir araya geldiklerinde ortaya çıkan değişimi, o değişimin boyama sürecini seviyorum. Ve en önemlisi bana hissettirdiklerini seviyorum. O zaman İclal oluyorum. Bu bir ifade biçimi benim için.

Makyajlı olduğumda da en az olmadığım kadar rahat oldum. Makyajın güzelliği de burada belki. Hiçbir kuralının olmaması. Markete giderken oradaki herhangi bir nesneyi kesecek keskinlikte bir kontür ile gitmeyi tercih ediyorsanız, buyrun! Tiffany&Co mavisi ruj mu sürmek istiyorsunuz? Lütfen sürün. Makyaj hiç mi yapmak istemiyorsunuz? Yapmayın. Boya sonuçta. Ama yapanlar hakkında da önyargılı olmayın.

Şimdi geri dönüp okudugumda inanın bu yazının amacından da pek emin değilim. Sanıyorum ki sonuç olarak söylemek istediğim makyajı seviyorsunuz diye kendinizi şapşal! hissetmeyin. Kimisi için koleksiyon işi, kimisi için bir yaratma ortamı. Kimisi için küpe takmak gibi bir aksesuar. ( Hello!) Her zamanda, her kişide farklı ve özel. Sizi bir şey mutlu ediyorsa ve bu başka birine zarar vermiyorsa, devam edin. Buna cüzdanınız dahil değil tabi..O bu süreçte biraz zarar görebiliyor. Latife ediyorum..

Bunca zamandan sonra da emin olarak söyleyebilirim ki; ben makyajımı kendim için yapıyorum. Eğer bir gün biri için yapmak istersem, maskaramı değil de rujumu bozmasını tercih ederim.

It’s fun and it is none of your bloody business.
Sevgiler,
İ.

Standard

One thought on “Makeup and Me

Leave a Reply

