Beauty

Battle Of The Mattes: Tom Ford, Charlotte Tilbury, NARS

DSC_0019

Evet yine mat. Ben parlatıcı kullanan biri degilim ve bir mat sever olarak, piyasadaki her secenegi degerlendirmek istiyorum. Bu 3ü de favorilerim olarak bu yazının konugu oluyorlar. Her biri hakkında ayrı olarak yazım bulunmakta. Detaylı olarak incelemek isteyenleri, ruj isimlerine tıklayarak o yazılara yönlendiriyorum. Baslıklar halinde ilerleyecegim. Karsılastıracagım ruj serileri; Tom Ford Matte Lip Colour, Charlotte Tilbury Matte Revolution, Nars Audacious.

Pigmentasyon : Bu konuda Tom Ford’un bası cektigini belirtiyorum. Tek bir kat sürüldügünde bile opak halini alabiliyor. Nars da yakın bir sekilde aynı. Charlotte Tilbury ise aralarında en zayıf pigmentasyona sahip olan oluyor cünkü yapısı diger ikisine göre o kadar farklı ki birkac kat uygulamaktan cekinmiyorsunuz.

Yapı / Formül : Aralarında en kremsi ve yumusak yapıya sahip olan Nars. Uygulaması son derece kolay. Sonrasında Charlotte Tilbury geliyor. Bu konuda en zayıf ve uygulaması diger ikisine göre daha zor olan Tom Ford oluyor.

Kalıcılık : Ah! En zor kategori buydu heralde. Elbette bütün gün boyunca dudagınızda hicbir ruj kalmıyor. Bir sekilde bir tarafı siliniyor, bozuluyordur. Yine de uzun bir süre icin hepsinin birbirinden kalıcı oldugunu söylemek istiyorum. Ancak en kalıcısını secmek zorunda oldugumu düsünerek NARS diyorum. Dudagınızda resmen bir leke gibi kalıyor. Charlotte Tilbury ise birkaç saat sonra ( tamamen nemli yapısından kaynaklı olarak ) dudak üzerinde biraz kaybolabiliyor.

Kuruluk vs Nemlendiricilik : Bu kategoride ise Charlotte Tilbury öncü oluyor. İsmi gibi mat bir devrim olan bu ruj, aralarında en cok nemlendirme seviyesine sahip seri. Tom Ford ise aralarında en kurutucu olan. ( Nars Matte Lip Pencil ya da MAC Ruby Woo sonrasında hicbir ruj o kadar kurutucu gelmiyor gerci, hangi ruj gelir ki ? aka Sahra Çölü)

Fiyat : Bu konuda bütcenize en cok zarar verecek olan Tom Ford, 160tl lik etiket fiyatı ile, piyasadaki bircok fondötenden daha pahalı. Sonrasında ufak bir fark ile Nars ( 95 ) ve Charlotte Tilbury. ( 93 – su andaki kur itibariyle. 23 Pound )

Ben ambalajlamaya önem veren biri olarak da Charlotte Tilbury’in 1920’ler esintili bu tasarımını saygıyla selamlıyorum. Nars mıktanıslı kapağı ile oldukca basarılı. Tom Ford ise Tom Ford, lanet olası.

Her ruj baskın oldugu kategoride bası cekiyor. Ancak hem fiyat, hem ulasılabilirlik olarak sanıyorum herkese hitap edebilecek seri NARS.
İclal su mat ruju da denemelisin diyenleriniz varsa beni bilgilendirirseniz cok sevinirim.
Bir sonraki yazıda görüsmek dilegiyle.

DSC_0025

 

 

Standard

3 thoughts on “Battle Of The Mattes: Tom Ford, Charlotte Tilbury, NARS

Leave a Reply

